Jeśli Twoje wycieraczki mają problem z odprowadzaniem wody z szyby, a zamiast ściągać błoto, jedynie rozmazują brud, najprawdopodobniej jest to znak by kupić nowe pióra wycieraczek. Są to rozciągnięte na plastykowym lub metalowym uchwycie długie, gumowe paski. Odpowiadają one za widoczność zza kierownicy, a z racji tego, że są elementami eksploatacyjnymi, okresowo wymagają wymiany.
Wymiana piór wycieraczek
Żeby wymienić pióra wycieraczek, trzeba podnieść wycieraczki i odczepić pióra z zaczepów. Montując nowe pióra powinniśmy pamiętać, aby zastosować nowe klipsy mocujące. Najczęściej producenci dołączają je do wycieraczek. Pióra wycieraczki mogą zsunąć się z ramion w czasie pracy jeśli klipsy źle się zatrzasną. Co więcej, trzeba być ostrożnym, ponieważ jeśli wycieraczka pozbawiona piór opadnie na szybę, może to spowodować jej pęknięcie.
Pióra wycieraczek i ich rodzaje
Wyróżnia się dwa rodzaje piór wycieraczek: klasyczne przegubowe i płaskie bezszkieletowe („banany”). Standardowe wycieraczki posiadają metalowy stelaż do którego przymocowana jest guma robocza. Stelaż ma za zadanie dociskać gumę do powierzchni szyby. ”Banany” mają hybrydową konstrukcję, a stelaż wycieraczki jest zintegrowany z częścią gumową. Kupując wycieraczki dobrze mieć pewność, że sprężyna ramienia przyciska pióro do szyby wystarczająco mocno.