Usuwanie linków z Google – bat na ban

Usuwanie linków z Google – bat na ban

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo ogromu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może uszczuplić finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.