Budowanie prężnej witryny internetowej zmusza do jej nieustannego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i miała stałą rangę. Niekiedy jednak nasze zabiegi powodują naruszenie zasad uczciwej konkurencji i na portal mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jakie działania podjąć, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – jak wpływają na widoczność strony?
Ban od Google to najgorszy wymiar kary, któremu może zostać poddana strona internetowa. Oznacza on bezwzględne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy znacznie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Po zablokowaniu witryny wskaźnik naszych gości drastycznie spadnie, gdyż gros użytkowników stosuje tylko Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwania, co także niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją ustawiane wprost przez załogę Google filtry ręczne i generowane mechanicznie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.
Jak poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za stosowanie ogromnej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google należy wcześniej prześwietlić jego przyczynę. Warto przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie rozprawi się z banem. Procedura może niestety ciągnąć się aż 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.