Dostawcy usług telefonicznych zabiegają o konsumenta, lecz nie zawsze działają sprawiedliwie. Należy orientować się w jakich okolicznościach należy nam się reklamacja na operatora telekomunikacyjnego. Zawyżony rachunek za telefon jest najbardziej rozpowszechnionym sygnałem do skontaktowania się z operatorem.
Podstawowe wiadomości o terminach na złożenie reklamacji
Nabywcy usług operatorów telekomunikacyjnych są bronieni poprzez istniejące w Unii Europejskiej dyrektywy. Ubiegłoroczne projekty nowelizacji ustaw wdrożyły nakaz przeanalizowania reklamacji w terminie do miesiąca. Bardziej złożone kwestie powinny zostać analizowane w ciągu dwóch miesięcy. W przypadku przekroczenia tego terminu reklamacja zostaje rozpatrzona zgodnie z intencją klienta . Możemy też wystąpić z ponowną reklamacją od rozstrzygnięcia sieci komórkowej, jeśli dostaniemy odpowiedź negatywną. Klient może uciekać się do pomocy rzecznika konsumentów, jak również wybrać porady prawne przez internet, które realnie zwiększą prawdopodobieństwo otrzymania pozytywnej odpowiedzi. Okres w jakim możemy wnieść reklamację na operatora telekomunikacyjnego to 365 dni od daty wystąpienia problemu (podpisania umowy, wystawienia horrendalnej miesięcznej płatności).
Jak dojść swoich praw u operatora telekomunikacyjnego?
Warto wiedzieć, że na dociekanie przysługujących nam roszczeń u operatora telekomunikacyjnego istnieje kilka metod. Można nadać pocztą formalne pismo z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Najlepiej wybrać przesyłkę rejestrowaną, z racji tego, że mamy wtedy potwierdzenie przesłania reklamacji. Oczywiście skarga nadana w formie e-mailowej jest też dopuszczalna. Inną drogą przekazania reklamacji jest rozmowa telefoniczna z doradcą. Konsultant nie może odmówić złożenia skargi. Jeśli zapytanie dotyczy usługi dokonanej poza lokalem przedsiębiorcy – a kryteria przybliżane były w czasie pertraktacji przez telefon z handlowcem oferującym sprzedaż produktów i usług – przysługuje nam możliwość żądania o weryfikację nagrania.
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź
Tel.: 22 490 88 99
E-mail:
[email protected]