Rękojmia. Kliencie, znaj swoje prawa

Rękojmia. Kliencie, znaj swoje prawa

Od 2014 roku rękojmia znacznie skuteczniej chroni klientów. Akt, który reguluje obowiązki sklepu względem klienta, daje tym drugim dodatkowe prawa. W przypadku znalezienia niedoskonałości kupionego produktu, mogą zażądać od sprzedawcy innych świadczeń niż wcześniej. Co się zmieni? Jakie korzyści odniosą dzięki temu kupujący? Jak upomnieć się o nasze przywileje, kiedy sklep nie pamięta o przepisach? Zachęcamy do lektury naszego artykułu.

Zmiany w ustawie na temat rękojmi

Na mocy rękojmi kupujący mógł do tej pory wpierw poprosić o wymianę produktu, który posiadał określone w ustawie wady. Dopiero później mógł starać się o zmniejszenie ceny albo unieważnienie umowy. Obecnie ma prawo poprosić o wszystkie z tych świadczeń od razu po stwierdzeniu wady. Powinniśmy także napisać, że do tej pory sklep mógł zaproponować naprawę towaru wielokrotnie, zaś obecnie może to zrobić jedynie raz. Jeśli potem produkt wciąż będzie niezgodny z umową, musi oddać kupującemu jego równowartość.

Rękojmia – jak ją wywalczyć?

Chociaż przepisy są jasne, sklepy często ich nie uznają. Czasem próbują oszukać kupującego – także, jeśli ten zna przepisy. Problem szczególnie istotny staje się kiedy sprawa dotyczy drogiego produktu, którego niedoskonałości narażają kupującego na duże koszty. Co robić w takich sytuacjach? Najlepiej zwrócić się o pomoc do doświadczonego adwokata. Co istotne, nie musimy wówczas odwiedzić jego biura – wielu z nich oferuje pomoc online i telefonicznie.

Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź

Tel.: 22 490 88 99
E-mail: [email protected]