Parkingi należą do miejsc, na których ruch samochodów okazuje się naprawdę wzmożony. Z tego względu surowce, z jakich zrobiona jest ich powierzchnia, muszą być wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne oraz oddziaływanie czynników atmosferycznych. Zwykły bitum tudzież kostka nie zawsze zdają egzamin – na zatłoczonych parkingach nawet po jednym roku nawierzchnię będzie należało naprawiać. Które więc surowce są najchętniej używane przez drogowców? Jakie zalety musi mieć materiał na nawierzchnię placu parkingowego?
Parkingi z asfaltu
Obecnie najczęściej używanymi surowcami na nawierzchnie parkingów okazują się specjalne masy asfaltowe. Większość z nich to powierzchnie, które izolują również spodnie poziomy parkingu od groźnych czynników – między innymi wilgoci czy środków drogowych. Masy bitumiczne, z których buduje się parkingi, są najczęściej naprawdę łatwe w aplikacji – niepotrzebne jest nawet ich podgrzanie. Są również dużo solidniejsze niż materiały używane kiedyś – bez problemu wytrzymają znaczne obciążenia i nieustanny ruch.
Szczeliny dylatacyjne na parkingach
Budując parkingi należy pamiętać o szczelinach dylatacyjnych oraz ich zabezpieczeniu. Bezwzględnie powinno ono zagwarantować dużą odporność i izolować spodnie poziomy przed wilgocią, która potrafi przedostać się przez takie szczeliny. Pamiętajmy o tym, że taki asfalt powinien wytrzymać spore naciski pionowe i poziome, które wywoływane są ruchem aut na parkingach. Jak więc wybrać odpowiedni asfalt do wypełniania dylatacji na parkingach? Egzamin zda na przykład technologia Rubi-Joint.