Asfalt to jeden z surowców najczęściej wykorzystywanych przez drogowców. Nie ma w tym jednak nic dziwnego – posiada mnóstwo atutów, które odróżniają go wśród pozostałych materiałów. Odpowiednio wyłożony jest bardzo równy, a to korzystnie rzutuje na komfort poruszania się po wykonanych z niego drogach. Warto wspomnieć także o jego solidności – współczesny asfalt zniesie mrozy, upały, opady i duży ruch. Innowacyjne rozwiązania bitumiczne nie sprawiają trudności przy położeniu, a wiele z nich nie wymaga też podgrzania.
Safegrip – innowacyjny asfalt
Dzisiejsze masy asfaltowe są zarówno wierzchnią warstwą jezdni, ale też oddzielają dolne warstwy od wody oraz innych niebezpiecznych czynników. Wśród nich jest asfalt Safegrip, który zabezpiecza dolne warstwy jezdni przed erozją i zapewnia przyczepność we wszystkich sytuacjach. Asfalt ten stosowany bywa nie tylko na jezdniach – zdaje egzamin także na różnego typu mostach, drogach dla rowerów czy spacerowych. Co ważne, możemy stosować go również na podjazdach, osiągających nawet do 45% stromizny.
Rubi-Joint – asfalt do dylatacji
Na wiaduktach lub parkingach należy pamiętać o dylatacjach, które zamortyzują ograniczą i przez to zapewnią ochronę korzystających z nich kierowców. Aby jednak zabezpieczyć niższe poziomy jezdni, powinniśmy stosować na nich odpowiedni asfalt. W grupie takich powierzchni warta uwagi jest między innymi technika Rubi-Joint – doskonale pochłania wstrząsy poziome i w pionie.