sprawdź agencję SEO na seo4.net
Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań na własną rękę. Nie dysponując rozeznaniem w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od programowania, kampanii Google Ads, copywritingu oraz projektowania graficznego służące merytoryczną pomocą w tych sferach.
Po czym poznać doświadczoną firmę SEO
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w toku szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERPach? Rekomendujemy postawić na markę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj dodawany jest dział z opisem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy należy przeczytać opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać oraz dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach prac na najbliższe miesiące, ale także dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich efekty.
Inny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dodatkowe informacje o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać tak po prostu online, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o najważniejszych dla klienta usługach bądź towarach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za efekty – czy to poprawny system rozliczenia z agencją SEO?
Nieufnie należy podejść do firm SEO, które oferują umowę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne ryzyko – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt za pomocą łamania zasad określonych przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, więc rzetelna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to z rzadka bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie niższe.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]