Sposób na udaną kampanię – monitorowanie mediów

Sposób na udaną kampanię – monitorowanie mediów

Monitorowanie mediów jest dla powodzenia kampanii e-reklamowej jednym z najistotniejszych rozwiązań. Pozwala na dopasowanie oferty do oczekiwań klientów i błyskawiczne wychwycenie możliwych pomyłek. Dzięki niemu poznamy komentarze klientów zarówno o naszej firmie, jak i konkurencji, a zdobyte tak informacje pozwolą na odczytanie nastrojów danej grupy klientów. Na czym więc polega monitorowanie mediów? Czemu warto na nie postawić?

Co to jest monitorowanie mediów?

Monitorowanie mediów to ważne źródło informacji na temat aktywności innych marek. Korzystając z tego narzędzia dowiemy się, jakie strategie aktualnie prowadzą oraz jakie trendy obowiązują w naszej branży. Dzięki temu nasza strategia reklamowa okaże się efektywniejsza, a my sprawniej dostosujemy ją do potrzeb rynku. Monitorowanie mediów tradycyjnych obejmuje zarówno telewizję, jak i radio oraz czasopisma.

Monitorowanie mediów społecznościowych

Najistotniejszy obecnie jest jednak monitoring mediów społecznościowych. To użytkownicy Twittera czy Facebooka w szczególnej mierze kształtują aktualnie opinię, jaką cieszą się najróżniejsze marki, natomiast potencjalni klienci szukają w social media wiadomości o ważnych dla nich produktach. Zdając sobie sprawę z tego, co sądzą o danej firmie, jesteśmy w stanie dopasować swoją ofertę do ich potrzeb, a gdy to konieczne – nawet mocno ją zmodyfikować.