Kiedyś odpowiadał za to zecer, aktualnie odbywa się w środowisku cyfrowym. Skład książek nie jest już zajęciem tak czasochłonnym, ale nadal potrzeba do tego dużej precyzji, znajomości rozmaitych zasad oraz szerokich zdolności. Na czym konkretnie polega? Jakim osobom zlecić takie zlecenia?
Skład książek, a narzędzia
W sieci znajdziemy wiele oprogramowania pozwalających na profesjonalny skład książek oraz pozostałych materiałów. Największą popularnością cieszy się z pewnością Adobe InDesign, którego używa wielu fachowców z branży. Trochę rzadziej używany jest zaś QuarkXPress. Te programy to oprogramowanie komercyjne, ale stworzona została też bezpłatna opcja – Scribus.
Reguły składu książek
Skład książek powinien sprawić, że treść stanie się możliwie czytelna – nieprawidłowo złożony tekst prędko zniechęci odbiorcę, z uwagi na co ten nie przeczyta go do końca. Istotne są również aspekty estetyczne – książka musi dobrze wyglądać. Bardzo ważne jest oprócz tego to, w jaki sposób tekst sąsiaduje z pozostałą zawartością stronicy – zdjęciami lub ozdobnikami.
Kogo interesuje skład książek
Na tego rodzaju usługi decydują się zwykle redakcje prasy lub pozostałych publikacji – zwłaszcza, kiedy są to nieduże oficyny i nie posiadają własnych DTP-owców. Znaczenie składu książek rośnie także ze względu na zainteresowanie samodzielną publikacją.
Jakim fachowcom zlecić skład książek?
Dobrym rozwiązaniem będzie powierzenie tego agencji reklamowej – takie przedsiębiorstwa korzystają ze sprawdzonego oprogramowania, dzięki czemu zyskamy pewność, że ostateczny rezultat całkowicie nas zadowoli.
Pracownia Register
ul. Murarska 3c lok. 8
31-311 Kraków
Tel.: +48 12 265 85 50
Mob.: +48 503 342 656
E-mail:
[email protected]