Nie zwlekaj! Sprawdź świetną ofertę PBN w rozsądnej cenie.
Aby konsument wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i pomocne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – użyteczne jako część szerszej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO albo dużą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są przeważnie wykorzystywane jako element wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Zalecamy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci portali świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres, nazwa i e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Drugi efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, gdyż napotykanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z finansami, zdrowiem oraz bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO