Co sprawia, że klienci wybierają konkretną firmę? Niewątpliwie w ogromnej mierze zachęca ich do tego jej reklama, jednak powinniśmy pamiętać, że ludzie potrafią wziąć pod uwagę komentarze na temat marki wyszukane w sieci. Z pewnością odróżnią opinie opublikowane w ramach reklamy, i uwierzą tym, które okażą się prawdziwe. Na ich treść nie możemy wpłynąć, ale warto wiedzieć, co sądzą o danej firmie klienci – dzięki temu będziemy w stanie dopasować ofertę do ich potrzeb. Właśnie dlatego warto zainwestować w monitorowanie marki w internecie.
Na czym opiera się monitorowanie marki w internecie?
Miejsc, w których klienci mogą opublikować opinię dotyczącą danej firmy, jest obecnie naprawdę dużo. Można na przykład wykorzystać media społecznościowe takie jak Facebook czy platformy mikroblogowe, a także fora online. Monitorowanie marki w internecie umożliwia kontrolowanie treści większości z nich. Po przeanalizowaniu zebranych wiadomości dowiemy się, co klienci sądzą o naszych produktach i podjąć odpowiednie zmiany.
Jakiej agencji powierzyć monitorowanie marki w internecie?
Pozyskanie wszystkich opinii dotyczących danej firmy niewątpliwie okaże się naprawdę długotrwałe. Wiele wysiłku należy także włożyć w ich posegregowanie oraz opracowanie raportu, w oparciu o który będziemy mogli zmienić kampanię reklamową. Dlatego monitorowanie marki w internecie powinniśmy zlecić specjalizującej się w tym agencji.