Co to dokładnie są filtry Google?
Google ma swój sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Przyczyną ich nałożenia jest stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają zasady Google mogą być nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.