Drukarnia

Drukarnia

Mimo, że w pierwszej fazie rozwoju internetu specjaliści przewidywali kres zakładów drukarskich, popyt na oferowane przez nie wyroby wcale się nie zmniejsza. Inne są wprawdzie technologie druku, jednak urządzenia używane w drukarniach i tak mają znacznie więcej funkcji, niż komputerowe drukarki. Jakie jednak zlecenia otrzymują najczęściej? Kto składa się na najliczniejszą grupę ich klientów?

Drukarnia wydrukuje materiały reklamowe

Z uwagi na szybki wzrost sektora reklamowego, rzecz jasna materiały promocyjne stanowią podstawowe źródło dochodów firm drukarskich. Są to zarówno tradycyjne ulotki, jak i wielkoformatowe bannery lub gazetki przedstawiające ofertę ich klientów. Używane obecnie technologie sprawiają oprócz tego, że drukarnia może przenieść wzory na takie gadżety, jak długopisy czy otwieracze do piwa.

Drukarnia a zlecenia od gazet

Chociaż coraz częściej docieramy do treści w sieci, to obroty papierowej prasy tylko nieznacznie się obniżyły. Przez wykorzystanie innowacyjnych technologii, drukarnia jest w stanie zamówienia od gazet realizować znacznie prędzej niż przed laty – zbędna okazuje się między innymi czasochłonna praca zecera.

Drukarnia a zlecenia indywidualne

Zdecydowana większość drukarni dostaje zlecenia także od zwykłych klientów. Są to zwłaszcza wydruki wielkoformatowe, które chętnie zlecają studenci ze szkół plastycznych. W drukarni można zlecić też wywoływanie fotografii cyfrowych i wiele innych usług – a wszystko po kosztach znacznie niższych, niż na przykład dekadę temu.