Sukces każdej firmy zależny jest od sprawności prowadzonych przez nią kampanii promocyjnych. Właśnie za ich sprawą możliwe jest zdobycie nowych klientów i przez to zwiększenie zysków przedsiębiorstwa. Aby oczywiście przyniosły oczekiwane skutki, konieczne będzie częste ocenianie ich skuteczności. Nie będzie to łatwe – nie możemy poradzić sobie z tym nie posiadając odpowiednich umiejętności i możliwości korzystania z dedykowanych narzędzi. Z tego powodu dla biznesmena istotne musi okazać się częste przeprowadzanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym jednak one się opierają? Jakie informacje zyskamy dzięki tego rodzaju analizom? I, co najistotniejsze, komu je powierzyć?
Jak wykonuje się badanie świadomości i wizerunku marki?
Przeprowadzając badanie świadomości i wizerunku marki dowiemy się, jak nasza marka jest odbierana przez klientów. Badanie tego rodzaju skupia się na takich zagadnieniach jak świadomość spontaniczna, świadomość wspomagana oraz świadomość top of mind. Poza tym badanie świadomości marki umożliwia poznanie skojarzeń klientów i porównanie wybranych cech wizerunku. To wszystko zdecydowanie usprawnia planowanie kolejnych kampanii reklamowych oraz, co najistotniejsze, w niemałym stopniu zwiększenie ich efektywności.
Której agencji powierzyć badanie świadomości i wizerunku marki?
Jak łatwo stwierdzić, badanie świadomości i wizerunku marki da oczekiwane efekty tylko wtedy, kiedy zostanie przeprowadzone przed doświadczonych specjalistów. Z tego powodu powinniśmy dokładnie przeanalizować decyzję o wyborze agencji, której powierzymy tę pracę. By ustrzec się pomyłek, warto zawczasu przejrzeć portfolio danej firmy – to, jakie firmy postawiły na dotychczas jej usługi sporo mówi nam na tema ich klasy i jest zapewnieniem, że rezultaty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią zaplanowanie czy modyfikację kampanii reklamowej.