ABC druku plakatów

ABC druku plakatów

Mimo pojawienia się wielu technik promocji interaktywnej, zwykłe metody wciąż są bardzo skuteczne. Zwłaszcza w przypadku eventów takich jak koncerty, gdzie plakaty mogą przyciągnąć wielu gości. To dlatego druk plakatów nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a nawet najmniejsza impreza nie potrafi obejść się bez promocji na słupach. O czym więc wiedzieć organizując akcję stosującą postery? Jak je tworzyć? Komu powierzyć ich druk? W jakich miejscach je dystrybuować?

Druk plakatów – komu powierzyć projektowanie?

Nim zlecimy komuś druk plakatów, powinniśmy rzecz jasna właściwie je opracować. Plakat powinien przykuwać wzrok ewentualnego gościa eventu, więc jego stworzenie powinniśmy zostawić sprawdzonemu grafikowi. Nie zapominajmy oprócz tego, iż gość wydarzenia nie będzie długo na niego patrzył – muszą zatem pojawić się tam różne niezbędne dane, zaś jego forma musi być minimalistyczna. Już po zaprojektowaniu należy zwrócić się do firmy proponującej druk plakatów. Nie kierujmy się wyłącznie kosztami – zwróćmy również uwagę na jakość farby oraz używanych arkuszy papieru.

Druk plakatów – co dalej?

Dla powodzenia akcji promocyjnej istotny jest nie tylko wydruk plakatów w dobrej drukarni offsetowej, ale poza tym ich odpowiednie rozmieszczenie na ulicach. Powinniśmy wybierać te ulice, na których spotkać można wiele przechodniów – prościej dostrzegą wówczas nasz plakat. Wystrzegajmy się także miejsc, w których zakazano wieszania ogłoszeń – zostaną szybko zdjęte, więc mniej ludzi dowie się o naszej imprezie. Nie zapominajmy również o karach finansowych, które możemy otrzymać za załamanie przepisów.