Łatwiejsza ewidencja czasu pracy

Łatwiejsza ewidencja czasu pracy

Ewidencja czasu pracy jest tak regulowanym przepisami wymogiem wszystkich pracodawców, jak i rozwiązaniem, z którym będziemy mogli właściwie opłacić pracowników. Podpisywana lista rzadko zdaje egzamin – zatrudnieni mogą wszak oszukiwać, a w przypadku dużych zakładów jest przyczyną bardzo poważnych trudności. Co zrobić, by im zapobiec? Doskonałym rozwiązaniem bez wątpienia będą komputerowe systemy do ewidencji czasu pracy. Zachęcamy do przeczytania tekstu, w którym wymieniamy ich plusy oraz udowadniamy, iż zdadzą egzamin w każdej firmie.

Elektroniczna ewidencja czasu pracy – plusy

Najistotniejszą zaletą elektronicznych narzędzi do ewidencji czasy pracy jest niewątpliwie funkcjonalność – kierownictwo nie ma obowiązku zliczać informacji z dokumentów, bo robi to za nich komputer. W dowolnym momencie możemy też uzyskać dostęp do interesujących nas informacji i dowiedzieć się, jak załoga wykonuje swoje zadania. Opisywane narzędzia ograniczają także możliwości oszustwa – zwłaszcza, kiedy wyposażymy je w aparat fotograficzny. Unikniemy w ten sposób przypadków, gdy za pracownika melduje się inna osoba.

Komputerowa ewidencja czasu pracy – jak działa?

Elektroniczna ewidencja czasu pracy jest osiągalna dzięki specjalnym czytnikom rejestrującym przyjście i opuszczenie z pracy. Dzieje się to z wykorzystaniem breloczków, które po przybliżeniu do czytnika przekazują do niego odpowiedni sygnał. Zdobyte w ten sposób dane są przekazywane do systemu, do którego kierownictwo może uzyskać dostęp nawet przy pomocy biurowego laptopa.